Žďákovský most - výstava[ 08.04.2022 - (ossack ]
Po veleúspěšném seriálu České televize Devadesátky, kde hrál jednu z hlavních, byť poněkud statických rolí, se stal Žďákovský most středobodem výstavy, jež probíhá aktuálně v Muzeu silnic ve Vikýřovicích u Šumperka. Lze si zde objednat i katalog k výstavě jež stvořil znalec dálnic a mostů u nás, pan Tomáš Janda. Ten byl, mimo jiné, i autorem neméně parádní výstavy a katalogu k mostu Podolskému.
Most architekta Karla Vejmelky byl po svém dokončení odborníky považován za největší prostý plnostěnný dvoukloubový ocelový obloukový most na světě. V současné době je pravděpodobně na 27. místě na světě a své prvenství drží, a zřejmě ještě pěkných pár let bude, v rámci České republiky. Délka mostu činí 542,91 m. Hlavní oblouk o rozpětí 379,60 m mezi pilíři (330 m mezi klouby) podpírá konstrukci, po níž vede dvouproudá silnice ve výšce 50 m nad hladinou jezera a 100m nad dnem řeky Vltavy. Hmotnost oblouku je 3100 tun, hmotnost veškeré použité oceli pak 4116 tun. Autory projektu byly společnosti Pragoprojekt a Hutní projekt Praha. Stavbu provedl podnik Hutní montáže Ostrava-Vítkovice. (zdroj Wiki)

Odjednat zde mimochodem lze i katalog k výstavě 'Dálnice Praha-Brno-Zlín v obrazech času (1938-1950)'.
 
 
Zbořit...[ 24.04.2020 - (ossack ]
Nevyhovuje, starý, zbořit. Tak tahle moudra odpovědných nám zřejmě přidají další technickou památku do sekce 'Již nikdy neuvidíme'. Poté, co v podstatě zmizel Ivančický viadukt a rveme si vlasy jak krásná technická památka zmizela (ne to torzo co zbylo je fakt hodně slabá útěcha), chystá se úplně ten samý osud pro jeho 'mladšího' bráchu - viadukt u Červené nad Vltavou. V současné době jde o nejstarší železniční most u nás a technickou památku par excellence. A proto co s ním? Zbořit... Sice jsou snahy o jeho záchranu, ale v době, kdy je každá koruna díky koroně drahá, mám obavu, že to teď už nikoho nebude zajímat.
Co k tomuto dodat, fakt nevím, nechci být sprostý.
 
 
Nový podklad pro interaktivní mapu technických památek[ 12.07.2019 - (ossack ]
Dlouho předlouho tu nebyla uvedena žádná novinka. Tak teď tu pro Vás máme něco pro radost a oka potěchu.
V naší interaktivní mapě zpřístupněna další vrstva map, kterou je III. vojenské mapování - ony známé speciálky 1:75 000. Díky tomu si můžete prohlédnout např. Vltavu v původním korytě včetně míst, která už neexistují, ale největší pecka, alespoň pro mě, je náhled na Barrandien a jeho lomy včetně tehdejší sítě lanových drah na dopravu vápence ať už Králova Dvora či Loděnic. No řekněte sami, není to nádhera? Už máte lepší představu jak to tam tenkrát vypadalo?
Krásné léto plné objevů a doufám, že Vám naše mapa při výletování pomůže najít další zajímavá místa naší krásné vlasti.
 
 
Interaktivní mapa technických památek[ 13.06.2017 - (ossack ]
Možná jste někteří zaznamenali, možná ne. Pro jistotu tedy uvádím i zde, že naše interaktivní mapa opevnění byla rozšířena o další datovou vrstvu a tou jsou technické památky. Takže vše co je v naší společné databázi si můžete nyní zobrazit pěkně na klikací mapě a okouknout kam se případně dá jet na dovolenou nejen za lenošením, ale i poznáním naší republiky a jejích zákoutí.
 
 
Velký přelet[ 23.02.2016 - (ossack ]
jelikož náš web se zabývá technickými památkami, nelze jinak než zmínit i projekt "Velký přelet". Ten spočívá v přesunu vysloužilého letounu Tupolev Tu 154M z letiště Praha Kbely do Slováckého leteckého muzea v Kunovicích u Uherského Hradiště.
Letadlo již naši kolegové demontují a chystají na přepravu. Ta samozřejmě něco stojí, tak se rozhodli projekt financovat za pomoci fanoušků letecké historie (a nejen jich) na tomto webu: Velký přelet. Přispět můžete samozřejmě i Vy a získat tak zajímavé upomínkové předměty i mnohem více.
Doufejme, že to vyjde a tento skvost historie letectví bude umožněno konečně shlédnout v celé kráse i veřejnosti. Byly doby, kdy se tahle éra na našem nebi proháněla co pár minut, ale dnes už je to skutečný poklad.